Sonntag, 30. März 2014

Planter på min biotop

Mælkebøtte: Ruderalia
Löwenzahn
Nu kommer de første mælkebøtter, hvor man indtil endnu kun kan se bladene, som er så genkendeligt og fyldt med den hvide klistrende mælk. De vokser over alt i de forskelligste hjørner.

Brombærbusk: Rubus
Brombeere
En endnu meget tørt og lidt død virkende brombærbusk streifer mig lidt ved jakken. Jeg glæder mig til at se, når den bliver grøn igen og er fyldt op med de lækre brombær.

Brændenælder: Urtica
Große Brennnessel (Urtica dioica)
Inde i et hjørne, nede for et træ får jeg pludselig øje på små brændenælder. De er ikke højere end 2-3 cm og virker meget skøbeligt endnu.

Påskeliljer: Narcissus pseudonarcissus
Gelbe Narzisse (Narcissus pseudonarcissus)

Lige hende for randen af den lille sø får jeg øje på noget gult der lyser frem i det endnu mørke plante- og træbillede rundt omkring. Påskeliljer viser, hvor vi i årstiden befinder os henne. Jeg giver mig tid til at nyde denne smukke plante.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen